30.03.-03.04
Тема: Пожежна безпека оселі. Причини винекнення пожеж. Стадії розвитку пожежі
Нервово - психологічна підготовка до опрацювання матеріалу
a) «Розтирання вушних раковин і пальців рук»
Мета: активізує всі системи організму.
Розігріти руки, потираючи їх, помасажувати мочки вух, потім всю вушну раковину. Наприкінці вправи розтерти вуха долонями.
б) «Ледачі вісімки»
Мета: активізувати структури, що забезпечують запам'ятовування, підвищення стійкості уваги.
|
Життя людини без вогню було б неможливим. Але коли порушують правила поводження з вогнем, може виникнути пожежа.
Пожежа — це неконтрольований процес горіння, коли полум’я охоплює і знищує все, що може горіти. Вогонь завдає значних матеріальних втрат, знищує природні ресурси, загрожує здоров’ю і життю людей, може суттєво погіршити стан навколишнього середовища.
Для виникнення горіння необхідні певні умови: джерело запалювання, повітря, горючі матеріали. Такі умови називають трикутником вогню.
Причини виникнення пожеж:
v хуліганство;
v недбале (неправильне) поводження з вогнем;
v порушення правил опалювання приміщень із використанням печей;
v порушення правил користування зварювальними апаратами;
v порушення правил експлуатації електромереж і електроприладів;
v порушення правил користування газовими приладами;
v самозапалювання легкозаймистих речовин при підвищеній температурі;
v «сонячні зайчики» від дзеркал, скла, металу;
v блискавки.
Пожежа — це неконтрольований процес горіння, що супроводжується знищенням матеріальних цінностей і створює небезпеку для життя і здоров’я людей.
Умови виникнення пожеж
Умовами загоряння є наявність:
§ вогню (іскри);
§ кисню (повітря);
§ горючих речовин.
Трикутник вогню
Цей термін запропонував французький хімік А. Лавуа-зьє для того, щоб було легше запам’ятати три умови виникнення пожежі.
«Джерело тепла + пальне + кисень»
Відсутність навіть однієї умови робить горіння неможливим (пожежа не виникає або припиняється).
— Речовини або предмети, які можуть бути пальним.
(Гас, спирт, папір, деревина, тирса, сухе листя.)
— Що може стати джерелом тепла та запалити вогнище?
— Яким чином можна перекрити доступ кисню, для того щоб зупинити процес горіння?
(Спробуємо відповісти)
Стадії розвитку пожежі
Розрізняють три стадії розвитку пожежі.
❖ Початкова (загоряння). Триває від 5 до 30 хв. Відносно низька температура й незначна швидкість поширення вогню. Вогонь досить легко загасити.
❖ Основна (стійке або розвинуте горіння). Горіння підсилюється і прискорюється. Підвищується температура полум’я. Збільшуються факел полум’я і площа поширення вогню. Загасити пожежу дуже важко.
❖ Кінцева (згасання пожежі). Завершується горіння, поступово знижується температура. Вогонь згасає, коли догоряють горючі речовини.
Пожежу легше попередити, ніж загасити. Для цього в повсякденному житті необхідно суворо додержуватися правил пожежної безпеки.
Чинники небезпеки при пожежі:
ü вогонь;
ü підвищена температура навколишнього середовища;
ü задимлення;
ü утруднене дихання внаслідок накопичення продуктів згоряння;
ü обмежена видимість;
ü ураження електричним струмом при спробі загасити електроприлади;
ü небезпека вибуху при горінні легкозаймистих речовин;
ü обвал конструкцій;
ü при спробі врятуватися через вікно — падіння з висоти.
Вогонь особливо небезпечний:
Пожежна охорона — це сукупність створених у встановленому порядку органів управління, підрозділів та організацій, призначених для організації профілактики пожеж, їх гасіння та здійснення аварійно-рятувальних робіт.
При Міністерстві внутрішніх справ існує управління пожежної охорони(УПО) і його органи на місцях. До складу УПО входить Державний пожежний нагляд, функціями якого є:
Ø здійснення контролю за станом пожежної безпеки;
Ø розробка і погодження протипожежних норм і правил та контроль їх виконання в проектах і безпосередньо на об’єктах народного господарства;
Ø проведення розслідування і облік пожеж;
Ø організація протипожежної профілактики.
Одним із документів, наявність якого завжди перевіряє пожежний інспектор, є план евакуації з приміщення на випадок пожежі. На ньому зображено план приміщення, на
якому позначені всі двері, сходи, стрілками позначені шляхи евакуації до основних та запасних виходів. Також позначені місця знаходження вогнегасників, пожежних гідрантів, кнопок пожежної сигналізації, телефонів, за якими треба викликати пожежних у випадку загоряння. У деяких країнах плани евакуації друкують на спеціальній, світлонакопичувальнійТплівці. У випадку пожежі й відключення світла ці плани світяться в темряві. Ознайомитись з планом евакуації треба заздалегідь, щоб знати, де у нашій школі, оселі розташовані пожежні виходи.
Заходи щодо профілактики пожеж
У школі:
v відсутність джерел відкритого вогню;
v регулярні протипожежні перевірки стану електропроводки;
v наявність вогнегасників та інших засобів пожежогасіння;
v регулярний інструктаж учнів та працівників школи щодо правил пожежної безпеки.
Удома:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Фізкультхвилинка (на сторінці "основи здоров'я)
| |
Загадки
· Небажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь.)
· Скільки б не їв, ніколи ситий не буде. (Вогонь.)
· Живуть у тісній темниці Хлоп’ята яснолиці.
І мають душу щедру,Хоч дерева сини,
Згораючи дощенту,Вогонь дають вони. (Сірники.)
· Що за машина моргає синім оком?
Приїде вчасно — і біда людей обійде боком. (Пожежна машина.)
· До пори вишу, до пори мовчу,
А вогонь зачую і сичу, й лютую. (Вогнегасник.)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар